'הקול בראש' - המדע מאחורי הרגשות וההתנהגות האנושית

תאריך

נובמבר 2024 - פברואר 2025

שעה

10:00-11:30

עלות

360 ₪ לציבור הרחב; 300 ₪ לגמלאים, סטודנטים ועובדי אוניברסיטת חיפה

 'הקול בראש' – המדע מאחורי הרגשות וההתנהגות האנושית

ד"ר ליאת יקיר , מרצה וחוקרת את השורשים האבולוציוניים של ההתנהגות האנושית ומקורותיה הרגשיים.

סדרת מפגשים בימי שלישי אחת לחודש בשעות 10:00-11:30

הכוללת הרצאה וצפייה בסרט קולנוע באורך מלא

בני האדם הם יצורים מרתקים, מצד אחד משתפים פעולה, מסייעים זה לזה, זקוקים לחום אנושי, ויוצרים קשרים עמוקים ומנגד גם מסוגלים לשנוא, לדכא ולהרוס זה את זה. האם טבע האדם טוב או רע מנעוריו ? מהם השורשים האבולוציוניים של ההתנהגות האנושית ?

כדי להבין מדוע אנחנו מתנהגים כפי שאנחנו מתנהגים, ראשית עלינו להבין מהם רגשות וכיצד הם מפעילים אותנו. ההתנהגות שלנו שלנו מונעת במידה הרבה ביותר על ידי מגוון הרגשות שנוצרים במוחנו. במהלך סדרת המפגשים נצלול אל תוך הביולוגיה של הרגשות האנושיים – הנוירונים, ההורמונים והגנים שמעצבים את הרגשות ואת ההתנהגות שלנו.

_______________________

19/11/24 בשעה 10:00-11:30

המדע של האהבה והאמפתיה

מהאהבה ההורית ועד האהבה הזוגית, נולדנו לאהוב. אנו יצורים חברתיים שתלויים לחלוטין זה בזה לצורך הישרדותנו. אך מה זו בעצם אהבה? מהם המנגנונים המייצרים אותה ? כיצד אנחנו מייצרים את מגוון הקשרים שלנו בחיים והאם אנחנו מתוכנתים לאהוב את אותו אדם כל החיים ?

_______________________

17/12/24 בשעה 10:00-11:30

למה לזברות אין אולקוס ? סטרס, אושר והמוח האנושי

מה קורה לנו בזמן סטרס, לחץ נפשי ? איך המוח שלנו מגיב לאיומים וכיצד זה משפיע על הפיזיולוגיה ועל ההתנהגות שלנו. האם אנשים שונים חווים רמות שונות של סטרס ? מה מייצר חוסן נפשי ?

_______________________

14/01/25 בשעה 10:00-11:30

הביולוגיה של השנאה והרוע

מהם מקורות הרגש ההרסני והעוצמתי שמניע אותנו – השנאה ? מהם מקורות האלימות, האכזריות והרוע? האם האדם רע מנעוריו ? האם יש אנשים שנולדו רעים ? במהלך ההרצאה נדון בכל השאלות האלו וננסה למצוא את מקורות הרוע והאכזריות במכונה המורכבת ביותר בעולם – המוח שלנו .

_______________________

18/2/25 בשעה 10:00-11:30

להבין את המוח הנשי ואת המוח הגברי  

נשים מנוגה, גברים ממאדים – לעיתים נדמה שהגענו משני כוכבים רחוקים. מה הבסיס להבדלים בין ההתנהגות הנשית לגברית ? האם גברים ונשים מרגישים אותו דבר ? האם יש דבר כזה מוח נשי ומוח גברי או שהכל תוצר של חינוך ותרבות? יחד נצא למסע אבולוציוני מרתק לפתרון אחת מהתעלומות הגדולות בביולוגיה – מדוע נוצרו זכרים?  

 

360 ₪ לציבור הרחב; 300 ₪ לגמלאים, סטודנטים ועובדי אוניברסיטת חיפה

קישור לתשלום:
https://conf.haifa.ac.il/form/icc2024-5