למצוא שקט בלב הסופה באמצעות הגוף והתנועה - סדנה למטפלים מבוססת תנועה בשיטת לאבאן-בארטנייף

תאריך

שעה

עלות

הרשמה

בסדנה נאפשר נוכחות בגוף ובמרחב תוך כדי תנועת החיים סביב; נמצא עוגנים בגוף ונשתמש בכוחות שלו כדי למצוא נקודות משען גופניות-רגשיות גם בסביבה של אי יציבות; ינתנו כלים להתבוננות, זיהוי, ניתוח ועבודה עם מטופלים/תלמידים למציאת יציבות דינאמית בגוף ובנפש.
במהלך הסדנה נלמד לנוע באופן אינטגרטיבי, מאורגן ונינוח יותר – גופנית, רגשית ומחשבתית; נתנסה בעבודה תנועתית המגדילה ומרחיבה את נוכחותנו בתוך הגוף ומחוצה לו אל מרחב היחסים עם הסביבה.; נחקור את אפשרויות והרגלי הביטוי האישי שלנו; נכיר את דפוסי התנועה ההתפתחותיים ואת משמעותם בדפוסי הרגש וההתנהלות שלנו בחיים; נרכוש כלים להתפתחות אישית ולעבודה עם אחרים; נלמד תרגילים ייעודיים של ארגון גופני ותנועתי המאפשרים מציאת מרכז, קרקוע וארגון יציב, ביחד עם היכולת לשינוי, גמישות והתאמה למציאות המתהווה; העבודה התנועתית תלווה בחומר תיאורטי המלווה ומעמיק את העבודה הגופנית-רגשית.

הסדנאות מבוססות על שיטת לאבאן-בארטנייף, העוסקת בקשרים שבין תנועה-רגש-ביטוי. בשיטה אנו מתבוננים בתנועה כדי לראות את האופן בו אנשים מתמודדים עם המציאות דרך דפוסי התנועה שנרכשו בשנות החיים הראשונות.  דפוסי התנועה הינקותיים, שהתפתחו על בסיס הרפלקסים המוקדמים, הם למעשה דפוסי תנועה-רגש-מחשבה-הבעה שיש להם חלק משמעותי במי שאנחנו היום כאנשים החווים, מתפקדים, מרגישים ומתייחסים לעולם. למעשה, הם הבסיס של דפוסי ההתמודדות שלנו, אשר מאותגרים ומועצמים בתקופה הנוכחית.

ב'שיטת' לאבאן-בארטנייף אנו חוזרים אל דפוסי התנועה המוקדמים ומשתמשים בהם על מנת להכיר אותם ואת משמעותם עבורנו, לכוונן ולשכלל אותם על מנת להיות מסוגלים להתמודד עם המציאות באופן מאורגן, בהיר, נינוח ושלם יותר. תהליך זה נקרא – Repatterning ותוצאתו היא חווית האמבודימנט, שניתן לאפיין אותה כנוכחות פשוטה ונינוחה , ועם זאת- ערה, מלאה ועשירה בגוף ובמרחב.

בהנחיית מילכה לאון MACMA – מורה בכירה לניתוח תנועה לאבאן-בארטנייף וחוקרת כבר כ-30 שנה את הקשר שבין ארגון גופני, תנועה ביטוי ורגש.