המכון לריפוי בעיסוק
צוות המרפאים בעיסוק עוסק באיתור, הערכה, טיפול, שיקום והדרכה בתחומים הבאים: עיכובים וליקויים התפתחותיים, ליקויי למידה וכתיבה על רקע מוטורי, חושי ורגשי, קשיי התארגנות , תפקודי קשב ותפקודים ניהוליים, ליקויים מולדים ותסמונות גנטיות.
צוות המכון כולל מרפאים מוסמכים בעלי ניסיון קליני מגוון וידע רב, אשר שמים דגש על ראיית טיפול כוללנית המתייחסת לכל מרכיבי התפקוד של הילד, והשתתפותו בסביבות המשמעותיות לו , בבית ובמסגרת החינוך.
טיפול במכון לריפוי בעיסוק

מנהלת: גב' דפנה ברקוביץ
מרפאה בעיסוק בכירה, בעלת תואר שני בריפוי בעיסוק, עם ותק קליני של 33 שנים.
מתמחה בטיפול התפתחותי ושיקומי, עם ילדים ונוער בחינוך מיוחד בכל רמות התפקוד בדגש על עבודה שיתופית עם הורים, שימוש בהתאמות וטכנולוגיה מסייעת, והדרכת צוותי חינוך וטיפול.
רכזת תחום ילדים-התפתחותי בהכשרה המעשית בחוג לריפוי בעיסוק, אוניברסיטת חיפה.
צוות המכון
עדי שיק
מרפאה בעיסוק.
בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת חיפה.
תחומי ההתמחות: ילדים ומתבגרים.
הילאנה אבו ג׳בל
מרפאה בעיסוק.
בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת חיפה.
תחומי ההתמחות: ילדים ומתבגרים.
רנין עוסמאן
מרפאה בעיסוק.
בוגרת תואר ראשון ושני באוניברסיטת חיפה.
תחומי ההתמחות: ילדים ומתבגרים.
גל פליישר
מרפאה בעיסוק.
בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת חיפה
תחומי ההתמחות: ילדים ומתבגרים.
עולא שחאדה
מרפאה בעיסוק
בוגרת תואר ראשון אוניברסיטת ירדן למדע וטכנולוגיה
תחומי התמחות: ילדים, מתבגרים ומבוגרים
מאיה רוטלוי צדוק
מרפאה בעיסוק.
בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת חיפה.
תחומי ההתמחות: ילדים ומתבגרים.
קרן רודיק
מרפאה בעיסוק.
בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת חיפה.תחומי ההתמחות: ילדים ומתבגרים.
האדיל מגדלה
קלינאית תקשורת.
בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת חיפה.
טיפול בילדים עם קשיי ולקויי תקשורת, שפה ודיבור.
האדיל מגדלה
קלינאית תקשורת.
בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת חיפה.
טיפול בילדים עם קשיי ולקויי תקשורת, שפה ודיבור.
ראיון עם המשפחה; הערכה ואבחון מקיפים, בהתאם לגיל הילד, הכוללים בין היתר תצפית קלינית ומבחנים סטנדרטיים (כגון תפיסה חזותית ומיומנויות ויזו-מוטוריות, איכות הכתב, תפקודים אקזקיוטיביים ופרופיל סנסורי ועוד); בניית תוכנית התערבות והדרכה המותאמת לצרכיו הייחודיים של הילד, בשיתוף משפחתו והסביבה הקרובה.
הקניית כישורים הדרושים לעצמאות בתפקודי היום-יום; עידוד המוכנות לבית הספר; הקניית מיומנויות יעילות ומותאמות ללמידה; שיפור תפקודי כתיבה; העלאת ההשתתפות ושיפור איכות במשחק של הילד; התאמת סביבת הילד לצורך השגת תפקוד אופטימאלי
שימוש בטכנולוגיה/מחשבים לצורך למידה, משחק, עיסוק בשעות הפנאי, עצמאות ותקשורת.
שיפור מיומנויות התארגנות לביצוע מטלות.
מטרות ההתערבות נקבעות לפי הפרופיל התפקודי של הילד בשיתוף פעולה מלא עם ההורים ודרישות הסביבה.
התערבות פרטנית וקבוצתית.
הדרכת הורים להמשך עבודה בסביבה הטבעית של הילד.
הדרכת הורים לילדים עם קשיי קשב וליקוי בתפקודים ניהוליים
המכון משמש כמרכז הדרכה וייעוץ להורים
יעוץ להתאמת סביבת תפקוד מקסימלית עבור ילדים בעלי מוגבלות וללא מוגבלות.
ייעוץ ארגונומי לתלמיד, למורה ולכיתה.
המכון לריפוי בעיסוק במרכז הקליני הבין תחומי באוניברסיטת חיפה מציע הדרכה וליווי מקצועי למרפאים בעיסוק ולאנשי מקצוע מתחומים פרא-רפואיים ומתחום החינוך.
מטרות ההדרכה הן פיתוח זהות מקצועית, רכישת ידע ומיומנויות, צמיחה ופיתוח אישי של המודרך דרך תובנות, מודעות והפנמה של התהליכים שהוא עובר ותמיכה בהתפתחות הייחודית של המודרך.
ההדרכה (אישית או קבוצתית) באמצעות מרפאים בעיסוק בכירים, בעלי ידע וניסיון רב בתחומי האבחון, הטיפול, ההוראה וההדרכה. המפגשים יתקיימו במכון לריפוי בעיסוק, במרכז הקליני הבין תחומי או באופן מקוון.