סדנאות לציבור הרחב

קבוצת כתיבה להתפתחות אישית – "לכתוב קרוב"

שפת הסימנים הישראלית – רמת מתחילים ורמת מתקדמים

רכישת יכולות הבנה והפקה של מבנים בסיסיים בשפת הסימנים הישראלית, ואוצר מלים בסיסי;

פתוח יכולת תקשורת עם אנשים חרשים דוברי שפת הסימנים הישראלית

הקורס מורכב מיחידות הכוללת נושאי תוכן, מבנים דקדוקיים, תפקודים לשוניים ונושאים כללים כגון קהילת החרשים וחייהם.

השיעורים מורכבים מהוראה פרונטלית להקניית הנושא הנלמד, המלווה בתרגול עם המורה, בזוגות ובקבוצות.

בהנחיית גב' דבי מנשה, מורה בכירה  להוראת שפת הסימנים.

שעת הצהריים של החיים – ממשבר אמצע החיים לצמיחה – תיאוריה ומציאות

תקופת אמצע החיים, המשתרעת מן המחצית השנייה של שנות השלושים לחיי אדם, עד לאמצע שנות הארבעים, מתגלה כתקופת מעבר שבה מתרחשת גדילה. זהו גיל התבגרות שני. מעט מאוד מחקר נאסף על תקופת חיים זו בהשוואה לתקופות הילדות, ההתבגרות והזיקנה. 

בסדנה נדון בתיאוריות העוסקות במשבר אמצע החיים מנקודת מבטם של יונג, אריקסון, לוינסון, שטיין, ויניקוט, ז'אק ואחרים. 

נפגוש את משבר אמצע החיים באמצעות תיאוריות מגוונות ושירתם של המשוררים: עמיחי, רייך, רחל ואן סקסטון.

 בהנחיית מרים מצנר קינן, (M.A.), חוקרת את תקופת אמצע החיים ומחברת הספר: שעת הצהריים של החיים – משבר אמצע החיים הזדמנות לצמיחה, 2019

קבוצת כתיבה להתפתחות אישית – "לכתוב קרוב" "צריך לכתוב בעבור עצמנו; זו הדרך היחידה שבה נוכל להגיע אל זולתנו." (יוג'ין יונסקו) 

תהליך התפתחות אישי באמצעות כתיבה, בלווי מקצועי ובקבוצה קטנה. הקבוצה תעסוק בחוויות קרובות ללב ולחיים, ותאפשר להפוך חומרי חיים ליצירה. יושם דגש על ביטוי וגילוי עצמי, תוך אפשרות לבחון התרחשויות חיצוניות ופנימיות כגון רגשות, מחשבות וחוויות באמצעות תהליך הכתיבה. הקבוצה פתוחה לאנשים מכל גיל, רקע ועיסוק, ולא נדרש ניסיון קודם בכתיבה. 

בהנחיית ד"ר מיכל אלמגור, פסיכולוגית קלינית ומנחת קבוצות. מדריכה ומנחה בבית הספר לפסיכותרפיה ובתוכנית להנחיית קבוצות באונ' חיפה.

להתחיל את כיתה א' ברגל ימין 

פיתוח כישורי השפה והשיח החשיבה, הלמידה והזיכרון, מיומנויות תפיסתיות ושיפור מיומנויות טרום קריאה-כתיבה של הילדים. פיתוח מודעות ההורים לצרכים המשתנים של ילדיהם עם כניסתם לכיתה א'.

הסדנא, המיועדת לילדי גן חובה והוריהם

בהנחיית קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק

קבוצה תמיכה ליתומים בוגרים שהתייתמו בילדותם בשיתוף עם עמותת "בדרך החיים" הקבוצה מיועדת ליתומים בוגרים (גיל 30 ומעלה) ותתמקד בסוגיות המעסיקות יתומים בוגרים כגון: אינטימיות, חוויות במקומות העבודה, הורות ועוד.

 בהנחיית: ד"ר עמית פכלר, פסיכולוג קליני מומחה, מנהל המכון לטיפול רגשי במרכז הקליני הבין-תחומי ומחבר הספר 'אבא בלי אבא: אהבה, אשמה ותיקון בחיי יתומים מאב'.

 

סדנאות רב-תחומיות למטפלים   

איך לקיים זהות מקצועית איתנה של מקצועות הבריאות במערכת החינוך – סמינר למטפלים מתחומי ריפוי בעיסוק, הפרעות בתקשורת ופיזיותרפיה 

מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים מדברים בשפה מקצועית שלא תמיד מתיישבת עם שפת החינוך.  

כאשר העוסקים במקצועות הבריאות מצטרפים כעובדים לארגון חינוכי יכול להיווצר מתח מפרה או מתח וחיכוך, שקשה לגשר עליהם. זאת, על רקע מפגש לא מותאם בין השפות השונות.  

לעתים ארגון שאינו טיפולי מזמין איש מקצועי טיפולי בגלל התרומה הייחודית האפשרית שלו, ובו זמנית דוחה אותו כשונה, ומבקש שיעשה דומה אפילו במחיר של השטחה. אולי בגלל הקושי להחזיק את המורכבות של השוני בשפות.

כאשר אנשי מקצועות הבריאות אינם שומרים על השפה הייחודית שלהם הם עלולים להיטשטש בתוך שפת הארגון, לאבד עניין בעבודתם, ולהישחק. ההפסד הוא כפול; מחד, לעובד ומאידך, לארגון בו הוא עובד. זהות מקצועית קשורה לשאלה – מי אני, או מה אני כאיש מקצוע? מה ה"תוסף", הנלווה, שאני יכול לתרום לארגון ששונה ממני.  

אנשי מקצועות הבריאות המתווספים אל הארגון צריכים להיות בעלי זהות מקצועית איתנה. כך, יוכלו לנהל דיאלוג פורה מתוך עמדת השונה שיש לה ערך מוסף. 

המפגשים יעסקו בנושאים כגון: זהות אישית, זהות מקצועית,  "הבלבול בין השפות" בקליניקה ובארגון, המשקת שפה מקצועית אישית וניסוח מניפסט אישי  אודות הזהות המקצועית שלי. 

בהנחיית רז קופר-אדר, פסיכואנליטיקאית מנחה, מכון תל אביב לפסיכואנליזה בן זמננו

טיפול בתנועה והנחיית קבוצות 

"למצוא שקט בלב הסופה באמצעות הגוף והתנועה" – סדנה למטפלים מבוססת תנועה בשיטת לאבאן-בארטנייף

בימים אלה, לאור התחושות המורכבות ואי הוודאות שמעוררת בנו הקורונה, אנו מציעים לכם לקחת חלק בסדנת  תנועה.

בסדנה נאפשר נוכחות בגוף ובמרחב תוך כדי תנועת החיים סביב; נמצא עוגנים בגוף ונשתמש בכוחות שלו כדי למצוא נקודות משען גופניות-רגשיות גם בסביבה של אי יציבות; ינתנו כלים להתבוננות, זיהוי, ניתוח ועבודה עם מטופלים/תלמידים למציאת יציבות דינאמית בגוף ובנפש.

במהלך הסדנה נלמד לנוע באופן אינטגרטיבי, מאורגן ונינוח יותר – גופנית, רגשית ומחשבתית; נתנסה בעבודה תנועתית המגדילה ומרחיבה את נוכחותנו בתוך הגוף ומחוצה לו אל מרחב היחסים עם הסביבה.; נחקור את אפשרויות והרגלי הביטוי האישי שלנו; נכיר את דפוסי התנועה ההתפתחותיים ואת משמעותם בדפוסי הרגש וההתנהלות שלנו בחיים; נרכוש כלים להתפתחות אישית ולעבודה עם אחרים; נלמד תרגילים ייעודיים של ארגון גופני ותנועתי המאפשרים מציאת מרכז, קרקוע וארגון יציב, ביחד עם היכולת לשינוי, גמישות והתאמה למציאות המתהווה; העבודה התנועתית תלווה בחומר תיאורטי המלווה ומעמיק את העבודה הגופנית-רגשית.

הסדנאות מבוססות על שיטת לאבאן-בארטנייף, העוסקת בקשרים שבין תנועה-רגש-ביטוי. בשיטה אנו מתבוננים בתנועה כדי לראות את האופן בו אנשים מתמודדים עם המציאות דרך דפוסי התנועה שנרכשו בשנות החיים הראשונות.  דפוסי התנועה הינקותיים, שהתפתחו על בסיס הרפלקסים המוקדמים, הם למעשה דפוסי תנועה-רגש-מחשבה-הבעה שיש להם חלק משמעותי במי שאנחנו היום כאנשים החווים, מתפקדים, מרגישים ומתייחסים לעולם. למעשה, הם הבסיס של דפוסי ההתמודדות שלנו, אשר מאותגרים ומועצמים בתקופה הנוכחית.

ב'שיטת' לאבאן-בארטנייף אנו חוזרים אל דפוסי התנועה המוקדמים ומשתמשים בהם על מנת להכיר אותם ואת משמעותם עבורנו, לכוונן ולשכלל אותם על מנת להיות מסוגלים להתמודד עם המציאות באופן מאורגן, בהיר, נינוח ושלם יותר. תהליך זה נקרא – Repatterning  ותוצאתו היא חווית האמבודימנט, שניתן לאפיין אותה כנוכחות פשוטה ונינוחה , ועם זאת- ערה, מלאה ועשירה בגוף ובמרחב.

 בהנחיית מילכה לאון MA,  CMA – מורה בכירה לניתוח תנועה לאבאן-בארטנייף וחוקרת כבר כ-30 שנה את הקשר שבין ארגון גופני, תנועה ביטוי ורגש. 

המבט הקווירי במרחב הטיפולי

הסמינר מיועד לאנשי טיפול – פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים, רופאים ואחיות

סמינר זה מבקש להוסיף לארגז הכלים הטיפולי את המבט הקווירי: המבט הכולל ידע, מודעות, רגישות והבנת המתח המתקיים בין חוויות גופניות, מגדריות ומיניות של מטופלים לבין נורמות חברתיות של נשיות וגבריות. המבט הקווירי מאפשר מרחב טיפולי מיטיב יותר עבור מטופלים המאתגרים נורמות אלו ועבור משפחותיהם.

בהנחיית ד"ר לימור מעודד דנון, סוציולוגית חוקרת תחומים של גוף, רפואה וקוויריות, הפקולטה לרפואה בצפת, אוניברסיטת בר אילן.

משחקי האדמה

סדנה לעוסקים בטיפול בתחומים: ריפוי בעיסוק, טיפול באמצעות הבעה ויצירה, קלינאות תקשורת, עו"ס ופסיכולוגיה 

שיטת משחקי האדמה היא שיטה טיפולית המבוססת על החיבור לאדמה.

בהנחיית ידי איתן שקד, דרמה-תרפיסט, מטפל רגשי בטבע; מחבר הספר "משחקי האדמה" 2017

כלים יצירתיים ושימוש במשחקים לפיתוח מרחב הביניים והקשר הבין אישי בין הורים וילדים

הסדנה עוסקת בבנייה ושיפור התקשורת בין הורים וילדים בעבודה פרטנית ודיאדית באמצעות שימוש במשחק תוך שימת דגש על עבודה חווייתית עם הורים.

ילמדו טכניקות יצירתיות בעבודה קלינית עם ילדים צעירים (12-6) ובני נוער ויינתנו, הדגמות מתוך הצגת מקרה.

הסדנא מאפשרת למשתתפים לקבל כלים מגוונים והתנסות מעשית במשחקים המיועדים לפיתוח קשר הורה ילד: "תשע דלתות", "מחשבות קטנות" ו"מדברים גירושים" 

בהנחיית ערן הדומי, עו"ס קליני ומנחה קבוצות

 

Better Together– קידום עבודה עם הורים וטיפול ממוקד במשפחה 

Better Together הינה הכשרה בין תחומית עבור מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, תזונאים ואחרים,המעוניינים לרכוש מיומנויות פרקטיות מתקדמות ליצירת שותפות טיפולית עם משפחות.

בהנחיית ד"ר ליאת גפני לכטר, מרפאה בעיסוק בתחום הילדים; מרצה בחוג לריפוי – בעיסוק באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטת בוסטון.

כלים שלובים  "כשם שהמים שואפים לאיזון, כך גם הנפש"

טיפול רגשי רב-תחומי באמצעות מים (Emotional Water Play Therapy  (EWPT

סדנה חווייתית לעוסקים במקצועות הטיפול 

בהנחיית יעל ליבנה M.A תרפיסטית בהבעה ויצירה ,מפתחת שיטת הטיפול במים,

אשר נוסתה בהצלחה בארץ ובמדינות מתפתחות באפריקה

תקשורת חברתית: קוגניציה חברתית

הסדנה המיועדת לאנשי טיפול וחינוך המעוניינים להרחיב את הידע הקליני שלהם בתחום התקשורת החברתית

הסדנה עוסקת בנושאים הבאים: תקשורת חברתית אצל ילדים; מרכיבי הקוגניציה החברתית – הגדרה, הערכה וטיפול (תאוריית המיינד; עיבוד מידע רגשי;  קוהרנטיות מרכזית).

בהנחיית ד"ר רינת גולד, בוגרת תואר ראשון ושני בחוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב; תואר דוקטור במרכז לחקר-המוח, אוניברסיטת בר-אילן; מנחת קבוצות הדרכה להורים לילדים עם עיכוב שפה/תקשורת; מלמדת בחוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב. 

טיפול בילדים עם ליקויי שטף דיבור – גישה לבניית תקשורת 

סדנה לקלינאי תקשורת ומטפלים בתחום הרגשי  

בהנחיית: פרופ' ניצה כץ (שוויץ\ ישראל\ גרמניה\ אקוודור)

טקסטים גראפיים- כלים לטיפוח האוריינות של ילדי הגן

מיועד לעוסקים במקצועות הטיפוליים

בהנחיית:

העשרה אינסטרומנטלית למרפאות בעיסוק וקלינאיות תקשורת

העשרה אינסטרומנטלית למרפאות בעיסוק/קלינאיות תקשורת תוכנית ההעשרה האינסטרומנטלית עוסקת בפיתוח מיומנויות חשיבה. תוכנית זו נגזרת מהתיאוריה הרחבה יותר של תורת כושר ההשתנות הקוגניטיבית המבנית והלמידה המתווכת, שעקרונותיהן קבעו את מבנה הכלים, תכניהם, שיטות היישום, ודרכי התיווך המתלוות להפעלתם. בקורס המוצע להלן ישולבו מודלים וגישות התערבות של מרפאים בעיסוק/קלינאי תקשורת עם התיאוריה והמעשה של ההעשרה האינסטרומנטאלית

בהנחיית 

מְשחקים ולומדים בהנאה

תרומתו וחשיבותו של המשחק הדידקטי להתפתחות הרגשית, החברתית, קוגניטיבית ולימודית של הילד; כיצד בונים משחק?; מטרות לימודיות ומשחקיות; היכרות עם תבניות משחק; התאמת התבנית המשחקית למטרה הלימודית; הדגמה של משחקים לימודיים בתחום פיתוח שפה וניתוח משחקים שיובאו על ידי משתתפי הסדנה

בהנחיית ד"ר מיכל רוזנברג, מנכ"ל דידקטיקה 

תפקודים ניהוליים בילדים ונוער  – מאיתור ואבחון להתערבות טיפולית

סדנה למרפאים בעיסוק וקלינאי תקשורת בעלי ניסיון עם ילדים עם לקויי למידה, הפרעות קשב וריכוז, סרבול מוטורי והמטפלים בילדים בני 16-4 שנים.

 

סדנאות למטפלים בתחום הרגשי

כלים טיפוליים בעבודה עם החולה הנוטה למות – "הלב רך כמו הגוף ברגע המוות"

 

הקניית כלים למטפלים הבאים במגע עם חולים בשלב סיום החיים, תוך התבססות על גישות גוף-נפש וטכניקות טיפוליות מגוונות, כולל דמיון מודרך ושימוש בסמלים.

התמקדות בהקניית ידע בסיסי בסוגים שונים של טכניקות דמיון המתאימים למטופלים במצב סופני, המתקשים בהבעת רגשותיהם. יצירת חוויה משותפת ובניית מרחב לשיח מקצועי ובין-אישי אודות מהות הטיפול בשלב סוף החיים. התייחסות למאפיינים של טיפול זה, למידת טכניקות המאפשרות לדבר עם בן אדם סובל ו/או לא וורבלי.

במהלך הסדנא ילמד כיצד ניתן לפתח קשר עם החולה הנוטה למות באמצעות הדימויים העולים מתוכן הלא-מודע. גישה המסייעת בעבודה עם מטופלים הנמצאים במצבי תודעה השונים אשר חלקם אינם יכולים לקיים דיאלוג וורבלי, כגון קומה. 

הסדנא משלב היבטים תיאורטיים וחווייתיים, מושגי יסוד מתחום הפסיכולוגיה האנליטית המודרנית והפסיכולוגיה הטראנס פרסונאלית, בשילוב עם התנסויות חווייתיות וסימולציות.

 

 בהחיית אולגה עגור, MSW. פסיכותרפיסטית, מנהלת השירות הסוציאלי במרכז הרפואי לין, חיפה; אנליטיקאית יונגיאנית. תחום התמחות- דמיון מודרך ודמיון פעיל, מלמדת בביה"ס לפסיכותרפיה.

 

להתיידד עם המיניות – מבט מחדר הטיפול

הסמינר העוסק בדילמות הקשורות למיניות בזמננו.

'הפרטנר המיני – הממשי, הוירטואלי והמפונטז' – במפגש נדון בתשוקה לזולת ממשי מול התבצרות בפנטזיה.

'סיפורי מיניות גברית – חרדת הפין וגלגוליה בגבריות החדשה' – במפגש נדון בחרדות של גברים לגבי אונות וסיפוק הפרטנרים, ודרכי התמודדות עם חרדות אלה.

'סיפורי מיניות נשית – גלגוליה של האישה המשתוקקת והנחדרת' – במפגש נדון בטלטלה הנשית בין העצמה להתמסרות.

'סקס – מבט ומגע, כוח ורוך' –  המפגש יוקדש לפיצול בין חוויות חושיות במין ובין היכולת להכיל תשוקה, לוותר על כוחנות ולהתמסר לרוך.

בהנחיית ד"ר ניצה ירום, פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית, מחברת 'סיפורי גוף', 'מצפן להורות ראויה' ו'מצפן לזוגיות ראויה'

 

 

אמא, אבא – האם האלימות הזו אי פעם תיפסק? הערכה וטיפול בילדים ומתבגרים המאופיינים בהתנהגות מינית פוגענית

בהנחיית: פרופ' לוסינדה רסמוסן, מומחית בין-לאומית בתחום הפגיעה המינית ביה"ס לעו"ס, אוניברסיטת סן-דיאגו

 Mom and Dad, Will this Violence Ever Stop? Interventions for Young People With Sexual Behavior Problems and Their Families Exposure to domestic violence and child neglect are common traumas experienced by young people who sexually harm others, yet are seldom a focus of their treatment. This presentation focuses on the dynamics of chronic neglect, exposure to domestic violence, and sexual abuse as risk factors for young people to engage in sexually harmful behaviors. Topics to be addressed include:  Applying the Trauma Outcome Process Assessment (TOPA) model to youth and families impacted by neglect, domestic violence, and sexual abuse.  Strategies for interviewing young people with sexual behavior problems and their families.  Treatment strategies for deterring violence, improving attachment, and increasing intimacy in violent and abusive families. Participants are encouraged to bring cases for case discussion. They will learn specific strategies and techniques to help them better assess and intervene with young people with sexual behavior problems and their families

 

סדנאות לקלינאי תקשורת

ספרות ילדים בטיפול קלינאי התקשורת

הסדנה מיועדת לקלינאי תקשורת המעוניינים להציץ לעולם ספרות הילדים וללמוד כיצד ניתן להכניסו לחדר הטיפולים

בהנחיית גב' חוה מיכאליס רמון, קלינאית תקשורת M.A, מטפלת במסגרות חנ"מ במשרד החינוך, מנחת קבוצות טיפוליות, מרצה בחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה ומטפלת בקליניקה פרטית.

דיבור כתנועה – השלכות קליניות למטפלים בליקויי דיבור 

הסדנא מציעה הסתכלות על הפקת הדיבור כחלק מיכולת תנועתית והתפתחותית.

התבוננות על ההקבלה בין תנועה והתפתחותה, ללמידה והפקת דיבור. יחסי הגומלין בין התפקודים השונים. היבטים קליניים הקשורים לעבודת קלינאית התקשורת – הערכה והתערבות בליקויי דיבור.

בהנחיית גב' גיתית מור יצחקניא, קלינאית תקשורת M.A מדריכה מוסמכת  NDTו-BOBAS, החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת חיפה

טריאדה (מטפל- הורה-ילד) בחדר הטיפולים: סדנה למטפלים הפרה-רפואיים

סדנה העוסקת בסוגיות שונות הקשורות בקשר הטריאדי מטפל-ילד- הורה:  מה מביא איתו ההורה לחדר הטיפולים.  מה כולל המפגש של המטפל וההורה בחדר הטיפולים ברמה המודעת והלא מודעת.  מה ניתן לעשות במצבים של התנגדות הורים, זלזול, או חוסר הסכמה.  כיצד ניתן למקסם את השפעת הטיפול באמצעות המעורבות ההורית. המשתתפים יחשפו למורכבות הנושא ולפתרונות הן ברמה התיאורטית והן ברמה הפרקטית ויינתן זמן לתיאורי מקרה

בהנחיית אסנת יפה-מנור, פסיכולוגית חינוכית מומחית (MA) ומדריכה

 

להבין תנועה – קול ודיבור בראיה תנועתית כוללנית 

סדנא קלינית המתאימה לקלינאי תקשורת העוסקים בטיפול בלקויות דיבור בילדים בכל טווח הקשת ההתפתחותית (כולל לקויות היגוי פשוטות)

התפתחות טיפוסית והשלכות קליניות לגבי התפתחות שאינה טיפוסית הפסקה הסתכלות והערכה: דפוסי תנועה תקינים וחריגים – השפעותיהם על הפקת קול ודיבור הפסקה ; הערכה כוללנית של הדיבור – וקביעת מטרות טיפול והתערבות- תוך שימוש בעקרונות תפיסת ה- ICF;  דרכי הערכה והתערבות בלקויות דיבור התפתחותיות; בניית תוכנית טיפול ותכנית התערבות; סדנא: סוגי מגע, התנסות בטכניקות ופסילטציות המסייעות ליציבות ותנועתיות דינמית של אברי ההיגוי ;התנסות בטכניקות דיסטליות המאפשרות תנועתיות מעודנת באברי ההיגוי 

בהנחיית: גב' גיתית מור יצחקניא, אוניברסיטת חיפה

סדנא בנושא: "דיספרקסיה ילדית" – למתקדמים 

הסדנא המשך  עלסדנה הבסיסית בנושא  "דיספרקסיה ילדית – אבחון וטיפול"

בהנחיית דר' אביבית בן דוד

סדנא התנסותית להכרת עקרונות שיטת ה-NLP  וללמידת כלים יישומים בתהליכי הטיפול של קלינאי התקשורת 

 בהנחיית גב' לאה מרום, קלינאית תקשורת בכירה, מנחה מוסמכת של NLP, המשלבת את תהליכי ה NLP בטיפולי השפה והדיבור השונים, ומנחת סדנאות* בתחום לאנשי מקצוע.

אבחון וטיפול בגמגום בגיל הרך

הסדנה מיועדת לקלינאי תקשורת מנוסים ומתחילים, לסטודנטים להפרעות בתקשורת, לגננות, למטפלות במעונות ולהורים של ילדים בגיל הרך (עד גיל 6 ש')

בהנחיית אורי שניידר, מומחה בטיפול בגמגום, בעיות קול ודיבור

סדנה ייחודית לסבים וסבתות לפיתוח תקשורת שפה ודיבור תקינים בדרך חוויתית

תקשורת, שפה ודיבור של ילדים מתפתחים על-ידי אינטראקציות בין התינוק לבין דמויות משמעותיות בסביבתו הקרובה. להורים, לאחים, לסבים ולסבתות תפקיד חשוב בפיתוח יכולות אלו.

סדנה ייחודית לסבים וסבתות שתעניק כלים פרקטיים וכיפיים לאינטראקציה משמעותית עם נכדיהם ותעסוק בפיתוח תקשורת, שפה ודיבור תקינים, בדרך חווייתית ומהנה.

בהנחיית מריסה הרטסטון, קלינאית תקשורת בכירה, מומחית בהתפתחות ילדים

 

סדנה להכרות עם אבחון ה – 4-PLS 

היכרות והסבר על אבחון ה-PLS4 המתוקנן לעברית.

סולם השפה לגיל הרך ה – PLS4 לגילאי 7-0 במהדורה עדכנית הכוללת נורמות ישראליות מלאות. גרסה חדשה למבחן המוכר, להערכת קליטה והפקה של שפה בילדים צעירים. בגרסה זו מטלות ופריטים חדשים הבודקים גם מימדים כגון אינטראקציה, קשב, התנהגות קולית/ מחוות גוף ומוכנות לביה"ס. האבחון מורכב משני תת סולמות: הבנת שפה ותקשורת הבעתית. הסדנה תתמקד בנושאים הבאים: הסבר כללי על 4-PLS ;4-PLS בעברית.; תרגול ה 4-PLS ;ציינון. המשתתפים יקבלו עותק של המצגת. 

בהנחיית:  גב' שושנה הלר – קלינאית תקשורת מוסמכת בעלת ניסיון רב בכלי זה;חברת צוות ההתאמה של הכלי לנורמות המקומיות; עבדה בשיתוף עם טובי מל )MS-SLP ) מאוניברסיטת סינסינטי, ארה"ב. 

סדנה להכרות עם אבחון ה ICDL

 ICDL- שימוש טיפולי בטבלאות שפה של ה-icdl

בהנחיית:

 

סדנאות למרפאים בעיסוק

אבחון וטיפול בליקויים בעיבוד מידע חושי )SPD (לאורך מעגל החיים 

הקניית ידע תיאורטי עדכני וכלים יישומיים בהתערבות טיפולית בריפוי בעיסוק בליקויים בעיבוד העשרה אינסטרומנטלית מידע חושי SPD . טרמינולוגיה עדכנית בתחום של עיבוד מידע חושי, תיאוריות המסבירות את התוצר ההתנהגותי של הפרעה בויסות חושי, סיווגים, אבחנה מבדלת, זיהוי "דגלים אדומים". תיאורי מקרה; כלי הערכה סטנדרטיים, טיפול בהפרעות אכילה על רקע ליקוי בעיבוד חושי, בניית תוכנית התערבות ויישומה.

בהנחיית גב' שרון זלוטניק, מרפאה בעיסוק, דוקטורנטית וחברת סגל בחוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה; גב' ורד שרון – יאירי, .Msc ,מרפאה בעיסוק, משרד החינוך; מרצות אורחות יועצת אקדמית: ד"ר בתיה אנגל – יגר, ראש החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה. 

סדנה להיכרות עם אבחון ה-Eat-Do

אבחון ה-Eat-Do  (גופר, יוסמן ורוזנבלום, 2002) מאפשר להעריך את איכות הביצוע של ילדים במטלות יום יום ולמידה, ולהתרשם ממיומנויות סנסומוטוריות ותפקודים ניהוליים-רגשיים המשפיעים על תפקודם, ומסוג התיווך המאפשר תפקוד עצמאי. מטרות ההשתלמות: הכרות עם הרקע התיאורטי לפיתוח ה- Eat-Do וייחודו על פני כלים קיימים, למידה והתנסות באופן ההעברה והקידוד, פירוש הממצאים ושילובם בתוכנית טיפול תוך התייחסות למונחים מקצועיים עדכניים )מתע"ם(. ההשתלמות כוללת הרחבה אודות תפקודים ניהוליים ומשמעותם לתפקוד, ניתוח סרטים, הדגמה של מערכת הרמיזה, התנסות בכתיבת דוחות, ושיתוף ביישומים ייחודיים של הכלי במערכות בריאות וחינוך. כמו כן ניתנת הדרכה אודות כתיבת דו"ח שמשלב את ממצאי ה- Eat-Do במטרה לאפשר להטמיע את השימוש בכלי בעבודה הקלינית.

ייעוץ אקדמי: פרופ' נעמי יוסמן ודר' שרה רוזנבלום OT, M.Sc 

בהנחיית פוגל יעל  וכרמית פריש OT, M.Sc

טיפול בריפוי בעיסוק בילדים עם קשיי כתיבה

 הקניית ידע תיאורטי וכלים יישומיים בהתערבות טיפולית בריפוי בעיסוק בתחום הכתיבה. סקירה תיאורטית בתחום הדיסגרפיה, וליקויי למידה מילוליים  זיהוי היבטים מרכזיים של לקויות הכתיבה בתהליך הערכה בריפוי בעיסוק  הכרת מגוון כלים להערכה והתערבות דרישות לנרשמים ללימודי מוסמך: 

בהנחיית דר' יפית גלבוע PhD, OT מרפאה בעיסוק ומדריכה קלינית, בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, חברת סגל בחוג לריפוי בעיסוק באונ' חיפה. 

יועצת אקדמית: פרופ' שרה רוזנבלום, החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה. 

 

לאור הכרה גוברת והולכת אודות חשיבותם ומשמעותם של התפקודים הניהוליים (Function (Executive בתהליכי התפתחות ותפקוד בקרב אוכלוסיות שונות הסדנה מציעה העמקה בנושאים כגון

התפתחות EF בילדות והשפעת חסרים בהם על תפקודם של ילדים ונוער  וזיהוי חסרים ב- EF ומשמעויותיהם לתפקוד באמצעות האבחונים Eat-Do ,P-BRIEF ,וC-BADS) 3 ; מתיאוריה לטיפול -התערבות טיפולית בילדים ונוער עם חסרים בתפקודים ניהוליים.

בהנחיית כרמית פריש ויעל פוגל 

ייעוץ אקדמי: פרופ' שרה רוזנבלום, החוג לריפוי בעיסוק, אוניברסיטת חיפה