תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
תפריט ראשי של האתר
  • 2015 כלים שלובים

     "כשם שהמים שואפים לאיזון, כך גם הנפש"

    טיפול רגשי רב-תחומי באמצעות מים Emotional Water Play Therapy (EWPT)

    סדנה חווייתית לעוסקים במקצועות הטיפול כגון:

    קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים, עו"ס ואנשי חנוך העובדים עם ילדים.

    בהנחיית יעל ליבנה M.A תרפיסטית בהבעה ויצירה ,מפתחת שיטת הטיפול במים,

    אשר נוסתה בהצלחה בארץ ובמדינות מתפתחות באפריקה

    לפרטים נוספים

     

  • "הלב רך כמו הגוף ברגע המוות" כלים טיפוליים בעבודה עם החולה הנוטה למות סדנה לעוסקים במקצועות הטיפול

    הקבוצה תונחה על ידי אולגה עגור,MSW. פסיכותרפיסטית, מנהלת השירות הסוציאלי במרכז הרפואי לין, חיפה.
    אנליטיקאית יונגיאנית. תחום התמחות- דמיון מודרך ודמיון פעיל, מלמדת בביה"ס לפסיכותרפיה.

    2 מפגשים בימי שישי, 10 בינואר ו-17 בינואר 2020

    בין השעות 9:00-13:00

    במרכז הקליני הבין-תחומי באוניברסיטת חיפה

    פרטים מלאים 

  • בין אהבה להתאהבות, 10 לינואר 2014

    הסדנא עסקה ביצירת קשר ושימור מערכות יחסים

    לפרטים נוספים לחץ כאן

  • גוף ותנועה, ינואר עד פברואר 2011

    התנסות גוף ותנועה במרחב שבין מטפל ומטופל

    סדנה לעוסקים במקצועות הטיפוליים

    לפרטים נוספים לחץ כאן

  • המבט הקווירי במרחב הטיפולי

    הסמינר מיועד לאנשי טיפול - פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים, רופאים ואחיות

    סמינר זה מבקש להוסיף לארגז הכלים הטיפולי את המבט הקווירי: המבט הכולל ידע, מודעות, רגישות והבנת המתח המתקיים בין חוויות גופניות, מגדריות ומיניות של מטופלים לבין נורמות חברתיות של נשיות וגבריות. המבט הקווירי מאפשר מרחב טיפולי מיטיב יותר עבור מטופלים המאתגרים נורמות אלו ועבור משפחותיהם.

    בהנחיית ד"ר לימור מעודד דנון

    סוציולוגית חוקרת תחומים של גוף, רפואה וקוויריות, הפקולטה לרפואה בצפת, אוניברסיטת בר אילן.

    מועד מעודכן יתפרסם בקרוב

    במרכז הקליני הבין-תחומי באוניברסיטת חיפה

     לפרטים מלאים / טופס הרשמה

  • המלצות להתמודדות עם משבר השריפה

    גל השריפות שפקד את האזור מהווה מצב משברי עבור רבים, בין אם נפגעו ישירות מן השריפה ובין אם היו עדים לאסון. ההמלצות שלעיל מכוונות להתמודדות מיטבית במצב חירום, ומבוססות על ארבע הנחות-יסוד פסיכולוגיות: א. השריפה יכולה להוות טראומה עבור האדם, במובן זה שעולמו נחלק לשניים – לפני השריפה ולאחריה; שוררת אי-ודאות בנוגע לעתיד. ב. בהיותה טראומטית, השריפה עלולה לעורר בתודעתו של האדם טראומות מן העבר – אובדנים, פציעות, נטישות, פגיעות חמורות; תגובתו לשריפה תיצבע בתגובותיו המודעות והלא-מודעות לטראומות ה'ישנות'. ג. לנפש האנושית קצב משלה; קצב זה אינו נענה לשינויים המהירים בטכנולוגיה. משמעות הדבר היא כי אדם יכול להגיב לאסון בכל נקודה בזמן: מיידית, בהשהייה של דקות, ימים, שעות ואף שנים. לפיכך, אין מתכון אחיד לכל אדם ואדם. ד. שריפה הנה אסון בקנה-מידה גדול. דוגמא יומיומית להתמודדות הנה ילד שנחבל בברכו בעת ריצה: מצופה מאמו ומאביו שיידעו מה לעשות כדי לחבוש את פצעו, להרגיעו ולהשיבו לשגרה. במקרה של אסון גדול, הרי שגם ההורים 'נחבלים'; אולם האינטואיציה שלהם היא המדריך הטוב ביותר להתמודדות (כפי שכתוב בהמלצה העשירית).


    1. צרכים בסיסיים: לוודא שמתקיימים הצרכים הבסיסיים של האדם: אוכל, שינה, היגיינה, ביגוד. במצב של הלם, שתיית מים ואכילת ממתק עוזרים בהרגעה מיידית.
    2. מגע: חיבוק וליטוף מאששים את הנוכחות הפיזית של האדם הקרוב ומעודדים הפרשת אוקסיטוצין, חומר העוזר לחוסן נפשי.
    3. רצף: עצם הנוכחות הפיזית הרצופה של אדם קרוב מעניקה חוויה של המשכיות לנוכח הקטיעה. סיפורים ושירים אהובים, סדרות טלוויזיה וסרטים מוכרים – כל אלה מחדדים את תחושת הרצף, אך החשובה מכל היא כאמור הנוכחות הרציפה של אדם אהוב.
    4. הקשבה: נוכחות שקטה ומאפשרת לאדם להתבטא ולהביע את חווייתו לנוכח הטראומה. מומלץ להימנע מניסיונות דיבוב ("איך אתה מרגיש עם זה?"); המתנה סבלנית מאותתת לאדם כי אפשר לשאת את חוסר-האונים ואת חוסר-המילים שבמצב החדש.
    5. מתן דוגמא אישית (מודלינג): במקום לדובב, אפשר לבטא את החוויה האישית, למשל: "איזה פחד!", "היה לי קשה להירדם הלילה". מותר גם לבכות בנוכחות הילדים. שיתוף כזה מעודד בצורה עקיפה את הילדים לשתף בעצמם, ומאששת את חווייתם שהם נורמליים בבלבול, בחוסר-האונים ובתדהמה שהם חשים, גם ללא מלים, לנוכח האסון. כדאי להסביר לילדים בשפתם-שלהם מה אירע ומה משמעויות הדבר (ראו גם סעיף 6 להלן).
    6. הפרדה בין אי-ודאות לוודאות: פגעי השריפה מכתיבים חוסר ידיעה בנוגע לעתיד; בצד זאת, כדאי להדגיש את הדברים שאינם משתנים בעקבות השריפה (בהתאם לעקרון הרצף, ראו סעיף 3). הדגשה כזאת נותנת קרקוע במציאות, למשל: "נתמודד עם זה ביחד כמשפחה", "גם אם נדחה את מסיבת יום ההולדת, נקיים אותה במועד אחר".
    7. היאחזות בשגרה: במידת האפשר, קיום פעילויות יומיומיות שהתבצעו לפני השריפה: לימודים, מפגשים חברתיים, מטלות וכדומה. זאת, מבלי להתעלם מן הערעור שהשריפה גרמה (בהתאם לעקרון הרצף, ראו סעיפים 3,6).
    8. העצמה: שיתוף האדם במתן עזרה לאחרים שנפגעו מן הטראומה, למשל על-ידי איסוף תרומות, בגדים ומזון, ו/או אירוח. העצמה יכולה להתבטא גם בביצוע מטלות ביתיות כגון השתתפות בניקיון הבית, קניות ועוד. העצמה עוזרת לאדם לרכוש חוויית שליטה במצב שבו הוא חווה חוויה עזה של פסיביות וחוסר שליטה.
    9. התאבלות: מתן ביטוי לחוויית הבהלה והאובדן, בשיחה או ביצירה, למשל: כתיבת מכתב לחית-מחמד שנספתה; ציור בובה שאבדה ועוד. בהתאם לסעיף 4, כדאי לתת לאדם לבטא צורך בביטוי כזה ולא למהר וליזום זאת עבורו. גם הומור הוא חלק מתהליך של אבל; הומור הנו מנגנון הגנה שיכול לחזק, והצחוק עצמו משחרר אנדורפינים המשמשים לשיכוך כאבים. יש לשים לב לרגישויות השומעים כאשר מדובר בהומור 'שחור', שבו האסון ותוצאותיו הם נושאי הבדיחה.  
    10. אינטואיציה: במצבי חירום מתחדדים החושים; למרות הבלבול, ההלם, הכעס, האימה והרגשות הנוספים העשויים לעלות לנוכח השריפה, הורים יודעים אינטואיטיבית, לרוב טוב יותר מכל רשימת עצות, כיצד להתמודד במשבר וכיצד להרגיע את יקיריהם. כדאי לסמוך על האינטואיציה הזאת שהיא פרי שנים של התנסויות אישיות. במידת הצורך, אפשר לפנות לעזרה נפשית אצל אנשי מקצוע.

    המרכז הקליני הבין-תחומי באוניברסיטת חיפה פותח קו חם לפניות התושבים, טלפונית ו/או לקביעת פגישת ייעוץ:

    טלפון: 8288622, 8288623

     

    דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

    המרכז הקליני הבין-תחומי של הפקולטה למדעי הרווחה והבריאותנותן שירותים לקהילה ברמת פרט, המשפחה, הקבוצה והארגון.במרכז הקליני: המכון להפרעות בתקשורת, שפה, דיבור ושמיעה, המכון לריפוי בעיסוק, המכון לייעוץ וטיפול רגשי, והמכון האודיולוגי.
  • המרכז הקליני הבין-תחומי מציע ליווי מקצועי לתלמידים, עובדים ובני המשפחות במכינות הקדם צבאיות בעלות מסובסדת

    האסון בו נספו חניכי המכינה הקדם צבאית "בני ציון" עלול לעורר חרדות ומצוקה נפשית.

    המכון לטיפול רגשי במרכז הקליני הבין-תחומי באוניברסיטת חיפה, הפועל בקהילה ומתגייס לסיוע במצבי משבר, מציע ליווי מקצועי לתלמידים, עובדים ובני המשפחות במכינות הקדם צבאיות.

    למעוניינים באוזן קשבת, להכלה, לעיבוד הרגשות והחרדות, העולים סביב האסון מוצע ליווי מקצועי על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים מומחים.

    עלות מסובסדת - 180 ₪ לפגישה.

  • הערכה וטיפול בילדים ומתבגרים המאופיינים בהתנהגות מינית פוגענית

    אמא, אבא - האם האלימות הזו אי פעם תיפסק?

    הערכה וטיפול בילדים ומתבגרים המאופיינים בהתנהגות מינית פוגענית

    יום ו, 27 במרץ 2015 בין השעות 9:00-12:30

    לפרטים נוספים לחצו כאן

  • התמודדות עם אובדן ושכול, נובמבר 2013

    קבוצה טיפולית להתמודדות עם אובדן בן/בת הזוג

    לפרטים נוספים לחץ כאן

  • זוגיות- בחירה או גורל?, פברואר 2011

    הסדנא מיועדת לאלו המתקשים ביצירה או בשימור של מערכת זוגית אוהבת,

    או בוחרים באופן שיטתי בני זוג שאינם מתאימים להם.

    לפרטים נוספים לחץ כאן

  • יחסי חמות כלה, 2008

    לפרטים נוספים לחץ כאן

  • ילדים ב"גיל הלא-לא", סדנה להורים לפעוטות, בהנחיית גב' רולה חילו-דביאת

     סדנה להורים לפעוטות בגילאי שנה וחצי עד 3 שנים.

    הסדנה עוסקת בשלב ההתפתחותי, מאפייני הגיל ודרכי התמודדות. היא מעשירה בידע ומספקת וכלים
    מעשיים להורים בגיל מאתגר זה.


    מנחה: גב' רולה חילו-דביאת, פסיכולוגית קלינית, המכון לטיפול רגשי,
    המרכז הקליני הבין-תחומי, אוניברסיטת חיפה.

    לפרטים מלאים , לטופס הרשמה

     

  • כלים יצירתיים ושימוש במשחקים לפיתוח מרחב הביניים והקשר הבין אישי בין הורים וילדים

    תקשורת בין אישית חווייתית ומשמעותית בשיח הורים ילדים

    הסדנה מיועדת לעוסקים בטיפול

    הסדנה תעסוק בבנייה ושיפור התקשורת בין הורים וילדים בעבודה פרטנית ודיאדית באמצעות שימוש במשחק. יושם דגש על עבודה חווייתית עם הורים.

    ילמדו טכניקות יצירתיות בעבודה קלינית עם ילדים צעירים (12-6) ובני נוער ויינתנו, הדגמות מתוך הצגת מקרה.

    הסדנא תאפשר למשתתפים לקבל כלים מגוונים והתנסות מעשית במשחקים המיועדים לפיתוח קשר הורה ילד: "תשע דלתות", "מחשבות קטנות" ו"מדברים גירושים" 

    בהנחיית ערן הדומי, עו"ס קליני ומנחה קבוצות

    יום שישי 21 בפברואר 2020 בשעות 9-12

    במרכז הקליני הבין-תחומי באוניברסיטת חיפה

    לפרטים מלאים 

  • להתחיל את כיתה א' ברגל ימין 2006

    הסדנא מיועדת לילדי גן חובה והוריהם

    לפרטים נוספים לחץ כאן

     

  • להתיידד עם המיניות – מבט מחדר הטיפול

    בהנחיית ד"ר ניצה ירום

    פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית

    מחברת 'סיפורי גוף', 'מצפן להורות ראויה' ו'מצפן לזוגיות ראויה'

    הסמינר יעסוק בדילמות הקשורות למיניות בזמננו.

    ימי ראשון בין השעות 8:30 – 10:00;

    להלן תוכנית המפגשים:

    2/2/20        'הפרטנר המיני - הממשי, הוירטואלי והמפונטז' – במפגש נדון בתשוקה לזולת ממשי מול התבצרות בפנטזיה.

    16/2/20      'סיפורי מיניות גברית - חרדת הפין וגלגוליה בגבריות החדשה' – במפגש נדון בחרדות של גברים לגבי אונות וסיפוק הפרטנרים, ודרכי התמודדות עם חרדות אלה.

    8/3/20        'סיפורי מיניות נשית - גלגוליה של האישה המשתוקקת והנחדרת' – במפגש נדון בטלטלה הנשית בין העצמה להתמסרות.

    22/3/20      'סקס - מבט ומגע, כוח ורוך' -  המפגש יוקדש לפיצול בין חוויות חושיות במין ובין היכולת להכיל תשוקה, לוותר על כוחנות ולהתמסר לרוך.

    לפרטים מלאים 

  • משמעות ויחסים בין אישיים, 2007

    לפרטים נוספים לחץ כאן

     

  • נשים בוגרות מתיידדות עם גופן (2012)

    לפרטים נוספים לחץ כאן

  • סדנא לרכישת כלים לתפקוד יעיל, מרץ 2012

    סדנא לרכישת כלים לתפקוד יעיל
    "לוקחים את העניינים לידיים"

    לצפייה בתכנית

     

  • סדנה בנושא פסיכולוגיה פרנטלית בשפה הרוסית 2017

     לפרטים מלאים 

  • סדנה- משחקי האדמה

    סדנה לעוסקים בטיפול בתחומים: ריפוי בעיסוק, טיפול באמצעות הבעה ויצירה, קלינאות תקשורת, עו"ס ופסיכולוגיה 

    שיטת משחקי האדמה היא שיטה טיפולית המבוססת על החיבור לאדמה.

    הקבוצה תונחה על ידי איתן שקד, דרמה-תרפיסט, מטפל רגשי בטבע;

    מחבר הספר "משחקי האדמה" 2017

    מועד מעודכן יתפרסם בקרוב

    במרכז הקליני הבין-תחומי באוניברסיטת חיפה

    לפרטים נוספים / טופס הרשמה